Oroszi Viktória

 

gyógypedagógus (MA), Ayres (DSZIT) és Pfaffenrot terapeuta, autizmus specifikus fejlesztő

 

2011-ben végeztem az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán értelmileg akadàlyozottak pedagógiája szakon. Majd folytattam egyetemi szintű tanulmányaimat és beiratkoztam a szomatopedagógiai szakirányra, ahol a mozgás és azzal összefuggő anatómiai, korai intervenciós es rehabilitációs ismereteimet bővíthettem.

 

Az egyetemi évek alatt az elsők között ismerhettem meg az ABA terápiát és módszereit képzett szupervízorok és BCBA segítségével. Ez a terápiás módszer az egyik leghatékonyabb az autista gyermekek fejlesztésére, hiszen egy komplex terápiás eljárás, amely az alkalmazott viselkedéselemzésen alapszik. Ennek segítségével nagyon jó eredményeket tudunk elérni a kommunikációs és szociális készségek minőségbeli fejlesztésében, valamint a kognitív képességek az önellátás területén egyaránt.

 

Elvégeztem a DSZIT terapeuta képzést (Ayres terápia). Leginkább autizmussal élő, óvodás kicsiknek próbálom megmutatni a mozgás, az érzékelés örömét személyre szabottan vagy kiscsoportos formában.

 

Szívügyem a kommunikáció, hiszen úgy gondolom, mindenkinek joga van kifejezni gondolatait, érzéseit, mégha valamiért szavakkal nem is megy. Így azoknak a kicsiknek, akiknek valamilyen kommunikációs problémájuk van (akár az autizmus miatt, akár intellektuális képességzavar miatt) az Alternatív és Augmentatív Kommunikáció (AAK) adta módszereket, eszközöket kiaknázva segítem Őket. Gondolok itt a PECS-re, gesztusnyelvre vagy akár kommunikátor vagy egyéb applikáció használatára.

 

Gyakorló óvodában dolgoztam súlyosan halmozottan fogyatékos kicsikkel. Külföldön is éltem, dolgoztam, mint árnyéktanár egy Montessori iskolában.

 

Mottóm: “Someone with autism has taught me love doesn't needs words.” Egy autista személy megtanított arra, hogy a szeretetnek nincsen szüksége szavakra.